lørdag 4. april 2009

United Buddy Bears- med meg selv i fokus

We have to get to know each other better, it makes us understand one another better, trust each other more, and live together more peacefully.

Derfor er det nå en stor utstilling av fredsbjørner her i Buenos Aires. Det er en bjørn fra hvert land (bortsett fra de landene de ikke er bjørner fra) som står på en stor plaza og nesten holder hverandre i hendene. Utstillingen har allerede vært på en stor verdensturne helt siden 2002. Jeg benyttet anledningen til å lage en egen slags foytoutstilling over hvilke av verdens land jeg har besøkt og på den måten blitt venner med og ønsker et fredfullt forhold til. Jeg er også glad i de andre landene og synes menneskene som bor der er av like uvurderlig verdi.

se på: http://www.buddy-bear.com/en.html


Anna, Åshild, Jeneé og Tristan kommer fra tre forskjellige land, men synes alle at fred er en god idé.


Åshilds vennskapslandsutstilling

Oh, I love Storbritannia

Cuba, mi commandante (y amigo)

Danmark, min venn. Jovial-landet.

Kose med Spania

Finnland! Min saunavenn i øst.

Min tullevenn Frankrike. Alltid en vits på luringa

Hellas, vi hadde det så fint.

Ingenting er som å gi en irsk venn en god klem.

Viktig å vite hvor man kommer fra. Jeg kommer fra Norge. Har en bamsevenn der og

Sør-Afrika- min gode afrika(a)nske venn.

Søta tullabror tok på kjortel på bildet


Uruguay, nabovenn

Andorra, min skattefrie amic

Sist, men ikke minst. Argentina min tangovenn som jeg har fått et halvt års studentvisum av.


Kan ikke tenke meg å gå til krig mot noen av disse jeg. Tydeligvis har jeg blitt kjent med dem, lært meg å forstå dem, stole mer på dem og fått lyst til å leve i fred med dem.

Fotograf og medkunstner: Anna Hedlund

6 kommentarer:

  1. Bjørnevenner er fredsvenner! Flotte greier. Det her er kanskje ikke opprør, men absolutt progresivt!

    Make bears not war!

    SvarSlett
  2. Reaksjonære greier.. Men artig påfunn da gitt! Rags

    SvarSlett
  3. Haha, snakket om den utstillinga senest i går. Så den i Berlin for 5 år siden. Herlige greier! Håper alt er bra med deg Åshild:)

    SvarSlett
  4. Medkonstnär, mormor, modern kvinna, jag är så mångfacetterad i din blogg!

    SvarSlett
  5. Ja, Anna i Norge sier vi kjært barn har mange navn. Det er deg det!

    SvarSlett