mandag 29. juni 2009

Chau Buenos Aires

Naa er det tid for at Aashild drar fra Buenos Aires. Det er veldig rart, litt trist og litt fint. I morra setter jeg meg paa bussen sammen med Fride. Da skal vi reise foerst til Santiago de Chile saa videre til Lima i Perú og derifra tar vi fly til Mexico. Der skal vi moete Ragne og Paal, det blir veldig fint. Saa, den 22 juli kommer jeg hjem til moderlandet igjen, det blir veldig spennende.

Saa naa sitter jeg her da og foelelsene stroemmer paa. I de siste dagene har jeg tenkt "jada, jenta mi, naa er du akkurat her for siste gang" Eller paa veldig lenge i alle fall. Det er veldig rart. Kommer til aa savne mye med Buenos Aires. Men heldigvis gleder jeg meg masse til aa komme hjem ogsaa. Aller mest til aa moete kjente og kjaere. Og nest mest til aa spise peppermakrell.

Men midt oppi all denne ambivalensen kommer en nyhet som et utelukkende fin og gledelig. Vaya voseo kommer til aa leve videre med nye historier og skildringer fra dette kontrastfylte landet. Vaar kjaere Anna Hedlund vil ta over som skribent og humorist. Saa etter en overgangsperiode med oss begge som skribenter blkir det Anna som blir sjef for vaya voseo. Til glede for oss alle!



Anna Hedlund i Februar mens Buenos Aires enda var nytt for oss begge

2 kommentarer:

  1. ¿Ahora la partysvenska se queda a cargo del blog? jajaja

    SvarSlett
  2. feliz navidad og prospero año på en gang! Så bra at noen holder vaya voseo oppe. Anna, jeg skal følge med videre også. Husk at jeg er lidenskapelig opptatt av gramatikk og språklige finurligheter. spesielt de lokale språklige vriene som finnes.

    God tur til Chile og Mexico Åshild. Blir fint å få deg hjem også.

    SvarSlett