lørdag 7. februar 2009

Livet i bilder

Skal det være så skal det være, sa kjærringa og la ut bilder allerede andre dag med blogg.

Jeg bor i åttende etasje og blir svimmel når jeg ser ned fra terassen. Men det er veldig fint så lenge jeg ikke ser rett ned. Og det er strengt tatt ikke nødvendig



På guidet tur sammen med de amerikanske skreppene kunne guiden fortelle oss ett og annet fra Buenos Aires. Legg merke til den lille mannen som sneik seg med for å se til at alt gikk greit for seg.




På Plaza de Mayo var det manifestasjoner og demonstrasjoner hver dag hele tiden, kunne guiden forelle oss. Da vet jeg hvor jeg skal gå om det er noe som plager meg. Denne gjengen på bildet var en fast gjeng kunne han tilføye.


I dette huset bor og jobber presidenten. Henne er de misfornøyde med. Da økonomien gikk ad undas i 2001 måtte de bygge store sperringer som hindret manifestantene i å drepe daværende presidendito.


Et utrent øye vil kunne tro at de svarte flekkene på dette bildet er søl. Men jeg, som har vært ut en vinterdag før, ser lett at det er Falklandsøyene, eller Las Malvinas som de egentlig heter.



Søta bror har hatt en del innflytelse på fargebruk i deler av denne byen.



Her hviler Evita. Det var ingen selvfølge lærte vi












4 kommentarer:

  1. hvorfor er det ingen selvfølge at evita hviler der?

    SvarSlett
  2. Fordi hun ble sendt landemellom og ble hjemt på kontoret til en viktig mann under militærdiktaturet i nesten 30 år tilsammen før hun fikk hvile.

    SvarSlett
  3. Ser at norsken din slit litt (hjemt?) når du er utanlands, så difor er det jo konge at eg har bestemt meg for å kommentere alle innlegga dine, med spesielt omsyn til språkføringa di. Evita var ei trulaus hore, forresten - oppskrytt.

    SvarSlett
  4. tar selvkritikk paa akkurat denne.
    gjemt-gjemt-gjemt-hjemt-gjemt-gjemt-gjemt

    SvarSlett