søndag 15. februar 2009

Nye beretninger fra tangolandet

Nå har jeg tilbakelagt den første uka mi her i Buenos Aires og ett og annet å fortelle om det. Jeg har hatt besøk av Ingvild nesten hele tiden, og det har vært veldig trivelig! Vi har sett oss rundt i byen, spist god mat på restauranter og sett på folk som danset tango.

Jeg har begynt på språkkurset mitt også. Jeg kom med på det høyeste nivået, noe jeg satt veldig pris på. Der jobber vi med subjuntivo (konjunktiv) og med myter og legender fra Argentina. Jeg er dårligst på mitt nivå og er den med helt klart mest teoretisk tilnærming til språget. I tillegg er jeg yngst og den med minst behov for å konsekvent fortelle hvordan alt er i mitt eget hjemland eller andre steder jeg har vært. Men det kler meg jo tross alt bedre å være dum og deilig enn å være brautende besservisser. Man må se på det sånn. De jeg går sammen med er veldig trivelige da! Vi koser oss og lærer masse.

Mens jeg har vært på kurs har Ingvild gjort seg kjent i byen så hun kunne ta meg med steder på kvelden.

Jeg har bitt meg merke i at argentinske folk er kjempetrivelige. De virker ikke alltid så imøtekommende, men om man ber om hjelp til noe, spør om veien eller noe annet blir de kjempeglade og gjør sitt ytterste for å hjelpe til. Jeg fortalte en taxisjåfør at jeg var så imponert over dette i går. Da ble han glad.

6 kommentarer:

  1. Hei Åshild!

    Jeg visste ikke at du hadde reist til Buenos Aires! Det høres utrolig gøy ut :) Du skriver forresten veldig godt! Det er veldig gøy å lese - her jeg sitter i kalde slapse-Bergen :P

    Hilsen Brynhild

    SvarSlett
  2. Takk for det, Brynhild. Koslig å høre fra deg! Du får følge med videre:)

    SvarSlett
  3. jeg liker at du bruker g i språget. ellers syns jeg du skal fortsette med å gjøre taxisjåfører glade.

    markuz

    SvarSlett
  4. Eg hatar g i språket, det er så ufatteleg imperialistisk (dansk > norsk???)

    Konge at du flørtar med drosjesjåførane, heller det enn dei Jeroenske Julianane som du sikkert elles kosar deg med!

    SvarSlett
  5. haha, måtte le av besservisserne på kurset ditt, så typisk! konge at du kom på det høyeste nivået da!

    SvarSlett
  6. Bedre å være deilig og brautende enn dum besservisser, sier nå jeg og Anita. Jeg etterlyser herved flere tyske gloser i skriveriene dine. Kjenn dine røtter, kvinne! Adios, amiga.

    SvarSlett