onsdag 13. mai 2009

Befaring: La Plata

Annika, Anna, Manon og jeg var på tur til La plata, hovedstaden i provinsen Buenos Aires. Den ligger kun et drøyt steinkast fra Capital Federal Buenos Aires. Det var en fin by det!


Annika, Manon og Anna klar for katedralbesøk


Var katedralen klar for oss?


Ja...


Jeg så lyset


Som i Mendoza var det også i La Plata tilrettelagt for synd



Fra kirketårnet så vi utover hele byen. Legg merke til diagonalveiene. La Plata har et imponerende byplan


Mellom slagene passer Anna på at jeg ikke blir påkjørt av Thomas-toget. Det er fint


Og jentene blir glade når de får mat


Så dro vi på et museum. Annika gleda seg aller mest



De to mest imponerende utstilte funnene var beinet til Argentinosaurusen (t.v) og den svært godt bevarte Suecosaurusen(t.h)


Den søteste dinosaurusen på museet var Annika



Neidaså.


Jeg ble sliten av alle inntrykkene og måtte sette meg ned litt innimellom


4 kommentarer:

  1. Liker bilder og update kjære du :) Ser ut som om du har det bra, og det liker magz. Også blir det høst, og da kan de tre musketerene passe skikkelig på hverandre igjen vettu. Gleder seg til å ha deg i byen igjen.

    SvarSlett
  2. Det va nå anna en Plata her i byen! Jaggu. Likt veldig godt det bildet med dokker i papp-plate, det e en slager med sånne konsept! Koz Ragz

    SvarSlett
  3. Jeg gleder meg også til dere har meg der i byen igjen, Margrete!Kanskje fraværet alvorsfølelse rundt studiene mine skyldes fraværet av 2 musketeer? Gleder meg til å treffe deg igjen:)


    Godt observert, Ragz! Det var noe absolutt helt annet enn plata her i byen!Glder meg til å treffe deg ogjen også!

    SvarSlett
  4. Enig med Ragne, siden jeg repeterer blir det vel litt hakk i plata å plate (leses som en unge uten r-lyd) om La Plata-plata av papp. Men den var god som sølv!

    Dette ble platt...

    SvarSlett